اخبار ویژه

مرکز مهارت‌آموزی آفتاب در راستای کاهش بیکاری و پرورش نیروی انسانی متخصص صنایع در بندرعباس افتتاح شد

کد خبر : 19644
یکشنبه 21 اسفند 1401 - 09:50
نفت افتاب

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب: مهارت‌آموزی راه اصلی کاهش بیکاری و تأمین نیروی کار موردنیاز واحدهای صنعتی است

به گزارش روابط عمومی و امور ارتباطات و رسانه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب، در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز مهارت‌آموزی آفتاب بابیان ‌اینکه جذب نیروی کار بامهارت بالا یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان صنعتی است، اظهار کرد: درعین‌حال که نرخ بیکاری در جامعه بالا است، وجود نیروی کار موردنیاز واحدهای صنعتی نیز یک مشکل اساسی محسوب می‌شود.

مهندس محمدمهدی دوستی، مهارت‌آموزی را راه اصلی کاهش نرخ بیکاری و تأمین نیروی انسانی واحدهای صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: در دانشگاه به‌جای مهارت‌آموزی به افراد بیشتر مباحث تئوریک آموزش داده می‎شود که این مهم نمی‌تواند نیروی کار موردنیاز واحدهای صنعتی را تأمین کند.

 

وی به کسب دو مدال طلا و نقره جوشکاران شرکت پالایش نفت آفتاب در مسابقات ملی کارگران ایران اشاره داشت و تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده مهارت‌آموزی و اهمیت آن در این مجموعه است.

 

مهندس دوستی بابیان اینکه افتتاح مرکز مهارت‌آموزی آفتاب درعین‌حال که می‎تواند موضوع نیروی کار ماهر این مجموعه را مرتفع کند، مطرح کرد: از سویی دیگر این مرکز می‎تواند یک مسیر درستی را جلوی پای جوانان و افراد جویای کار قرار دهد تا بتوانند در زمان کوتاهی به یک نیروی ماهر تبدیل شوند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های خیرخواهانه و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت آفتاب، گفت: در حال حاضر دو مدرسه در شهرستان‌های رودان و میناب ساخته‌شده و به بهره‌برداری رسیده است و بزرگ‌ترین مدرسه هرمزگان نیز که توسط این مجموعه ساخته‌شده در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب خاطرنشان کرد: طی سال گذشته این شرکت 122 واحد مسکونی ویژه ایتام ساخته و تحویل داده است و در حال حاضر 114 واحد جدید نیز در دست‌ساخت دارد که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مهندس دوستی بابیان اینکه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا ایران را آباد کنیم، اظهار کرد: با مهارت‌آموزی، همت، تلاش و پشتکار می‎توانیم کشورمان را بسازیم و هیچ‌کس از خارج کشور هم نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد و راه پیشرفتمان را مسدود کند.

 

کسب دو مدال طلا و نقره در مسابقات ملی کارگران ایران توسط پرسنل شرکت پالایش نفت آفتاب

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان در ادامه این مراسم با اشاره به طرح کلان نهضت ملی مهارت‌آموزی، اظهار کرد: طی ماه‎های گذشته با همکاری شرکت پالایش نفت آفتاب به‌منظور پاسخ به نیازهای جوانان جویای کار و متقاضی اشتغال در صنایع مرکز مهارت‌آموزی آفتاب در بندرعباس تأسیس شد.

 

رضا علیزاده بابیان اینکه در این کارگاه دوره‌های آموزشی تخصصی ابزار دقیق، تعمیر شیرآلات و پمپ‌های صنعتی و برق صنعتی برگزار می‌گردد، مطرح کرد: تعمیرات شیرآلات و پمپ‌های صنعتی یکی از رشته‌های پرهزینه و سنگین در حوزه تجهیزاتی و مربی‌گری است که شرکت پالایش نفت آفتاب پذیرفته است مبلغ معینی را به‌صورت سالانه به این امر اختصاص دهد.

 

وی ادامه داد: کارگاه مهارت‌آموزی آفتاب ظرفیت تبدیل‌شدن به کارگاه آموزشی ویژه مربیان کشوری را دارد که در صورت موافقت مسئولان کشور این مهم قابل‌اجرا خواهد بود.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان به برگزاری نخستین مسابقات ملی کارگران ایران اشاره کرد و ادامه داد: دو نفر از جوشکاران شرکت پالایش نفت آفتاب موفق شده‌اند مدال طلا در حوزه جوش آرگون و مدال نقره جوش سازه‌های فولادی را به خود اختصاص دهند.

 

اهدای مجوز نوع الف فنی و حرفه‌ای کشور به شرکت پالایش نفت آفتاب

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه بابیان اینکه دولت تعهد داده است به‌صورت سالانه یک‌میلیون شغل ایجاد کند، اظهار کرد: ریل‌گذاری اشتغال کشور از طریق مهارت‌آموزی است.

 

محمدرضا شاه‌پسند با تأکید بر اینکه عزم دولت برای مهارت‌آموزی جزم شده است، مطرح کرد: زنجیره مهارت‌آموزی باید در هرمزگان شکل گیرد که حلقه اول را مهندس دوستی با تأسیس مرکز مهارت‌آموزی آفتاب ایجاد کرده است.

وی بابیان اینکه 57 درصد از افرادی که به فنی و حرفه‌ای رجوع می‌کنند اشتغال می‌یابند، تصریح کرد: متقاضیان نیروی کار می‌توانند سفارش برگزاری دوره آموزشی موردنیاز خود را بدهند.

 

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد: فناوری‌ها دائم درحال‌توسعه و تحول هستند پس ما نیازمندترمیم مهارت و بازآموزی هستیم تا پایداری شغلی را ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت آفتاب موفق شده است مجوز آموزشگاه آزاد از نوع الف را دریافت کند که از بالاترین نوع مجوزهای کشور می‎باشد و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به برندها و صنایع ممتاز کشور می‎دهند.

/انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

ارسال توسط : مدیریت رسانه و…
بازدید
دیدگاه